22 مهر 1403
11

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان از هزینه 200 میلیارد تومانی برای تکمیل فاز نخست شهربازی مدرن گرگان خبر داد.

هزینه ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل فاز نخست شهربازی گرگان
- اخبار استانها -

علی‌اکبر بصیرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: مزیت اصلی شهر گرگان با بیش از 100 اثر طبیعی و تاریخی، در حوزه گردشگری است و مدیریت شهری گرگان تلاش کرده است تا شعار " گرگان مقصد گردشگری" را محقق کند.

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: وجود معارض و اختلافات با برخی از ادارات از جمله اوقاف و میراث فرهنگی در پروژه‌هایی مانند بازار موزه هفت شهر و ساماندهی تپه تاریهی قلعه‌خندان سبب کندی اجرای پروژه‌های گردشگری شده است.

وی با اشاره به نگاه مبتنی بر توسعه گردشگری در مرکز استان افزود: در دوره کنونی مدیریت شهری گرگان 200 میلیارد تومان برای تکمیل فاز نخست شهربازی مدرن گرگان هزینه شده است و امیدواریم با همراهی اعضای شورا و تلاش شهرداری شاهد بهره‌برداری از این فاز تا پایان سال باشیم.

بصیرنیا ادامه داد: پیگیری و رفع مشکلات حقوقی پروژه بازار موزه هفت شهر با ورود دستگاه قضایی انجام شد و امیدواریم سرمایه‌گذار بتواند کندی عملیات اجرایی این پروژه را در ادامه جبران کند. علاوه براین شهرداری گرگان 30 میلیارد تومان برای ساماندهی تپه تاریخی قلعه‌خندان هزینه کرده و به زودی این مکان تاریخی تبدیل به جاذبه‌ای گردشگری خواهد شد.

وی گفت: اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت تاریخی گرگان که شامل کف سازی و جداره سازی گذر دوم این بافت حدفاصل آفتاب 15 تا درب نو و امامزاده نور است از دیگر اقدامات در راستای توسعه گردشگری در مرکز استان است‌‌.

این عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌های تحول‌آفرین مانند تله‌کابین چند دهه بلاتکلیف باقی مانده و انتظار داریم با همراهی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس بتوانیم مقدمات اجرای این پروژه را در گرگان فراهم کنیم.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir